Rabu, 27 April 2011

Daging Tiruan pulak !!! - Made In China Lagi

 

Dulu kecoh dengan telor tiruan yang dikatakan berasal dari china...dan sekarang ada pulak resipi terbaru..daging tiruan,Jabatan industri dan perdagangan China baru-baru ini telah menemui "ekstrak daging lembu" iaitu aditif yang digunakan oleh pelbagai restoran kecil di sekitar Hefei untukmembuat daging tiruan dengan menukar daging babi menjadi daging lembu hanya mengambil masa selama 90 minit!!!

Produk "ajaib" ini telah menjadi sangat popular di Restoran China kecil di Hefei, Fujian, Jianxi dan tempat-tempat lain di seluruh negeri, terutama kerana daging lembu dua kali lebih mahal dari daging babi.daging lembu dijual sekitar 20 yuan, sedangkan kos daging babi hanya 10 yuan,  beberapa pemilik restoran cenderung untuk membeli satu liter "ekstrak daging lembu"yang berharga 45 yuanuntuk membuat daging tiruan dan menggunakannya untuk memaksimumkan keuntungan.






Apa lagila yang China xleh tiru..dulu telor tiruan, sekarang daging tiruan pulak..harap janganla masuk kat Malaysia...huhuhu

[Dipetik dari-odditycentral]

7 ulasan:

Nick berkata...

.. sekarang apa-apa tiruan pun ada.. demi mengaut keuntungan.. manusia.. hmmmm

Munna berkata...

rasanya mcm lembu ke? china ni mmg la pandai tp ni dah terlebih pandai...jgn smpai kt cni dh le..

♥yaya budak suka embun♥ berkata...

taksangka...daging pun ada yg tiruan jugak eh...

Encik MamaT berkata...

demmm... harap2 kat malaysia takde lak yang tiru.... geli siyott

Maya Mayana berkata...

eissy betul ke ni? jgn2 sampai sini sudah la..naya jer...huhu

yatie Awang berkata...

macam2 lah...takut pulak jdnya

Shairazi Saidin berkata...

Boley matila mcm ni!!

Apple | Steve Job cakap esok keluar iPhone 4 versi KEMBOJA PUTIH?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...