Sabtu, 5 Mac 2011

6 Orang Yang Paling Susah Dibunuh..!!!


Edward Teach aka Blackbeard (ketua lanun)

Bagaimana Dia Akhirnya Mati?

Blackbeard menghabiskan masanya di North Carolina, Amerika, untuk bersenang-senang dengan harta kekayaan rampasannya. Namun, gabenor Virginia ketika itu, tidak senang dengan kedatangan Blackbeard. Dia menghantar dua kapal perang ke rumahnya, diketuai oleh Robert Maynard.
Namun, Blackbeard tidak melarikan diri dari Kapal Maynard. Dia malah menaikinya. Setelah mengebom kapal tersebut dia mencari Maynard. Maynard hampir kehilangan seluruh jarinya karena ditetak oleh Blackbeard., Setelah lama bertarung, Akhirnya Blackbeard mati kerana pendarahan setelah ditikam setidaknya dua puluh kali dan ditembak lima kali.Sebelum mati, dia sempat mengisi pistolnya kembali untuk terus menembak anak buah Maynard.




Pablo Escobar - Ketua sindiket dadah terbesar dunia 

Bagaimana Dia Akhirnya Mati

Sebuah Kumpulan khas diberi nama Search Bloc ditubuhkan oleh U.S.yang terdiri dari Delta Force, SEAL, Team 6 dan polis Colombia hanya untuk membunuhnya.
Tembak menembak berlaku di HQ Medellin,  Escobar akhirnya naik ke atas atap, melompat dari satu bangunan ke bangunan yang lain, dengan  terus ditembak di kaki dan badan. Escobar selamat hingga akhirnya dia membunuh dirinya sendiri dengan menembak kepalanya. Ketika di bedah siasat, Escobar dikatakan memiliki lebih seribu luka tembakan di seluruh badan dan kakinya.

Leon Trotsky - Orang kanan pemimpin Bolshevik di Rusia, Lenin.

Bagaimana dia Akhirnya Mati

Dia cuba dibunuh oleh pembunuh upahan Stalin (Setiausaha Agung Parti Komunis  Soviet) bernama Ramon Mercader.
Mercader menetak kepalanya dengan sebilah kapak. Namun, Trotsky bangkit dari tempat duduknya, meludah Mercader, dan mengejar Mercader dan bergelut dengannya, dengan kapak di kepalanya.
Mercader,akhirnya dibunuh oleh pengawal peribadi Trotsky dan membawa Trotsky ke hospital. Dia mati kerana komplikasi penyakit di kepalanya beberapa hari kemudian.

Gabriel Garcia Moreno - presiden Ecuador pada abad ke 19

Bagaimana Dia Akhirnya Mati
Ketika Moreno sedang berjalan keluar dari gerejanya di Quito. Dia tiba-tiba diserang oleh sekumpulan penyerang dengan kapak, ke arah lehernya, kepalanya, dan memutuskan  tangan kiri serta tangan kanannya.
Moreno tetap berdiri kembali. Para penyerangnya menembaknya enam kali di dada. Setelah itu dia ditikam lagi dengan pedang tak kurang 14 kali. Namun, Moreno masih sempat menulis “Tuhan takkan mati” di tanah dengan darahnya sendiri.
Setelah penyerangnya pergi, para pendeta gereja membawanya masuk ke dalam gereja, dimana ia akhirnya hidup untuk 15 minit lagi dan akhirnya mati.

 Ferdinand Magellan - Penjelajah  dari Portugis

Bagaimana Dia Akhirnya Mati

Magellan  mendarat di pulau Mactan,milik Lapu-Lapu (Penentang penjajah di Filipina). Lapu-Lapu yang tahu kedatangan Magellan, telah bersiap dengan angkatan   tentera.Magellan ditembak dengan peluru beracun ketika dia menjejakkan kaki di Mactan. Namun, dia tetap terus berlari ke depan.
Dia kemudian ditikam di muka dengan sebilah tombak. lengan dan kakinya putus kerana ditetak tentera Lapu-lapu. Dia akhirnya jatuh dan tidak berdaya.
Tentera Lapu-Lapu terus menerus menikam dan memukulnya, namun Magellan terus hidup dan berteriak kepada anak buahnya supaya kembali ke kapal dan berundur. , Setelah melihat anak buahnya berundur dan selamat. Barulah dia mati.
Rasputin - peramal mistik yang hidup pada zaman Tsar Nikolas II di Rusia

Bagaimana Dia Akhirnya Mati

Rasputin ditikam oleh seorang pembunuh upahan pada 1914. Namun, dia masih hidup. Setelah sembuh, dia cuba pula dibunuh pula dengan wine dan kuih yang diracun. Tetapi, Rasputin terus hidup.
Cubaan ketiga pila dilakukian dengan menembak kepalanya.Rasputin, rebah ke tanah,  sebenarnya dia hanya pura-pura mati. Setelah gembira melihatnya “sudah mati”, para “pembunuh”-nya pergi meninggalkannya. Namun seorang pembunuh lupa mengambil jaketnya. Ketika dia kembali untuk mengambilnya, Rasputin bangun, berteriak dan  mencekiknya.
Kumpulan pembunuh yang terdengar teriakan rasputin kembali semula dan menembaknya lagi tiga kali di kepala, dan sekali lagi dia rebah. namun dia masih belum mati lagi. Dia kembali bangun,dan dipukul hingga pengsan.
Mereka membungkus tubuh Rasputin dengan kain dan mencampaknya ke Sungai Neva yang sangat sejuk. Ketika mereka menemui semula mayatnya, mayatnya didapati berlumuran darah dan tubuhnya penuh dengan luka tembakan, perutnya dipenuhi racun, dan banyak kesan lebam kerana dipukul, Rasputin dikatakan mati kerana sejuk..!!!.





4 ulasan:

AZRUL AZMI berkata...

menarik.... best2...teruskan menulis info...

iza berkata...

As salam..
Oooo...info yg bagus ni...

Dylla Burn berkata...

new follower, good info!

Dda Ly berkata...

fakta yang menarik..tambah pengetahuan..:)

meh ke rumah,
~tutorial 'jom jenguk ads'~
keep in touch ye..♥♥♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...